جایزه بهترین فیلمنامه و کاندید بهترین فیلم

در مراسم اختتامیه؛
پنجمین جشنواره سراسری نماز و نیایش برگزیدگان خود را شناخت
قم - خبرگزاری مهر: در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری نماز و نیایش که شامگاه پنج‌شنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هیئت داوران در بخش فیلمنامه لوح تقدیر جشنواره را به سعید احمدیان برای فیلمنامه «ابر رحمت» از کرمانشاه، سید وحید حسینی نامی برای فیلمنامه «ریل‌بان» از تبریز و مجتبی حیدری برای فیلمنامه «سلام» از زنجان اهدا کرد.

لوح تقدیر جشنواره و مبلغ سه میلیون ریال به محمدرضا طهرانی صادق برای فیلمنامه «مجموعه‌ای کاش» به عنوان نفر سوم از تهران، دیپلم افتخار جشنواره و مبلغ پنج میلیون ریال به سلمان مهرجو برای فیلمنامه «خواب شیرین» به عنوان نفر دوم از خرم آباد و همچنین تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون ریال به انیس حسینی‌نژاد برای فیلمنامه «آهو» به عنوان نفر اول از کرمان اهدا شد.

هیئت داوران در بخش ویژه اقتباس ادبی از متون کهن و معاصر ایرانی نیز لوح تقدیر جشنواره را به فیلمنامه «طوطی و بازرگان» علی آقایی از تهران اهدا کرد.

تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون ریال جایزه نقدی و حمایت از تولید اثر فوق بر اساس ضوابط اعلام شده به عنوان بهترین اثر در بخش ویژه اهدا می‌شود به زهرا کاظمی طامه و شهرام اشرفی ابیانه برای فیلمنامه «غریبه‌ای در غبار» اهدا شد.

هیئت داوران بخش عکس پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش نیز لوح تقدیر جشنواره را به اثر معصومه شمس از شهریار و وحسین ساکی از تهران اهدا کرد.

لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به عنوان نفر سوم اهدا شد به سلمان سام دلیری از چالوس، دیپلم افتخار و مبلغ چهار میلیون ریال به عنوان نفر دوم اهدا شد به جواد عسکراوغلی از ارومیه و نیز تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون ریال به عنوان نفر اول به آنیتا حسنعلی‌زاده از قوچان اهدا شد.

آرای هیئت داوران بخش فیلم پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش نیز به شرح زیر اعلام شد.

در بخش فیلمنامه یا تحقیق از میان چهار کاندیدا، فرا‌تر از هرمنوتیک، آواز قناری، آخوند چینی دات کام و زیر درختان انجیر، دیپلم افتخار به همراه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به محمد تقی رحمتی برای فیلم مستند آخوند چینی دات کام از قم اهدا شد.

تندیس جشنواره و مبلغ ده میلیون ریال به همراه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به مسلم نصیری برای فیلم داستانی آواز قناری از اصفهان اهدا شد.هیئت داوران در بخش بهترین فیلم داستانی از میان 6 کاندید، حال حافظ خوب است، شب نیمه‌های ماه، آواز قناری، پیام بر، وقتی حواسمان نیست و خانه امن نیست، دیپلم افتخار افتخار به همراه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس را به مهدی باقری آزاد برای فیلم وقتی حواسمان نیست از تهران اهدا کرد.

تندیس جشنواره و مبلغ 12 میلیون ریال جایزه نقدی و حمایت از تولید اثر بعدی بر اساس ضوابط اعلام شده تولید به همراه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به مراد نظری برای فیلم شب نیمه‌های ماه از قم اهدا شد.

هیئت داوران جشنواره در بخش بهترین فیلم پویانمایی از میان سه کاندید، مرمت، یک قطعه آسمان و آرایشگر‌ها وجود ندارند، تندیس جشنواره و مبلغ 12 میلیون ریال و حمایت از تولید اثر بعدی بر اساس ضوابط اعلام شده تولید به همراه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات را به محمد حدادی‌پور برای فیلم مرمت از اصفهان اختصاص داد.

در بخش بهترین فیلم مستند از میان 8 کاندید، از ماه تا ماهی، آرامش سنگ و سرزمین سرد، آن دور‌ها صدایی مرا می‌خواند، آخوند چینی دات کام، 30 سال زندگی با 100 بند، اینجا شمعی روشن است و ورونیکا، دیپلم افتخار به همراه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به شهریار پورسیدیان برای فیلم سرزمین سرد از تالش اهدا شد.

هیئت داوران، تندیس جشنواره و مبلغ 12 میلیون ریال و حمایت از تولید اثر بعدی بر اساس ضوابط اعلام شده تولید به همراه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به کامران رضایی برای فیلم از ماه تا ماهی از کرمانشاه اختصاص یافت.

در بخش بهترین فیلم تجربی نیز هیئت داوران از میان سه کاندید فرا‌تر از هرمنوتیک، خیل نزدیک کنار گوشم و روزگار تنهائی پدر و دختری ضمن تقدیر از فیلم روزگار تنهائی پدر و دختری دیپلم افتخار به همراه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مهدی یوسفعلی برای فیلم خیلی نزدیک کنار گوشم از قم اهدا کرد.

تندیس جشنواره و مبلغ 12 میلیون ریال و حمایت از تولید اثر بعدی بر اساس ضوابط اعلام شده تولید به همراه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات را به مسعود برخورداری برای فیلم فرا‌تر از هرمنوتیک از اصفهان اهدا کرد.

در بخش بهترین مجری طرح یا تهیه کننده تندیس جشنواره و مبلغ ده میلیون ریال به سید محمدحسین هاشمی از قم برای مجموعه آثار ارائه شده به جشنواره اهدا شد.

هیئت داوران جشنواره در بخش بهترین فیلم تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال و حمایت از تولید اثر بعدی بر اساس ضوابط اعلام شده تولید به همراه کمک هزینه سفر به حج عمره را به مجتبی حیدری و جبار اوجاقلو برای فیلم حال حافظ خوب است از زنجان اهدا کرد.

در بخش 110 ثانیه‌ای از میان سه کاندید، نقش ماندگار، کیف و دست‌هایی برای پدر تندیس جشنواره و مبلغ پنج میلیون ریال و حمایت از تولید اثر بعدی بر اساس ضوابط اعلام شده تولید به همراه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به نسیم مددی برای فیلم داستانی دست‌هایی برای پدر از اردبیل اهدا شد.